Bornholm er et af de skønneste steder i Verden

Det er vi mange, der hurtigt kan blive enige om. Men hvad betyder det i forhold til at trække turister til øen? Hvordan skal vi markedsføre øen og hvem skal markedsføringen rette sig imod?

Bornholms turismestrategi for 2017-2019, som Destination Bornholm står bag, lægger op til markedsføring og produktudvikling af Bornholm som en destination, der gør sine gæster rigere på oplevelser. Øen skal profileres gennem oplevelser ud over det sædvanlige, som har stort forretningspotentiale og som er værd at rejse efter.

Strategiske fokusområder

  • Branding af Bornholm i alle vores aktiviteter
  • Tilstedeværelse på de vigtigste markeder
  • Innovative og slagkraftige markedsføringsindsatser
  • Skarp segmentering af målgrupper
  • Markedsføringsindsatser baseret på data, hvor muligt
  • Fokus på outdoor, events og madoplevelser
  • Øget fokus på effektmåling
  • Skarpe og brugbare analyser
  • Dialogmarkedsføring
  • Blogging
  • Fortsat fokus på sociale medier
  • Høj prioritering af pressearbejde
  • Flere fællesannonceringstiltag
  • Tiltag med såvel færge som fly
  • Messetilstedeværelse
  • Mediebureaustøtte til aktører, der ikke har ressourcerne til selv at løfte opgaven
  • Synlig, effektiv organisation med dygtige medarbejdere

Du kan downloade og læse turismestrategien her (PDF)